tisdag 22 februari 2011

Birdies

Nu haver jag ramat birdieblock 2 och dessutom fått båda blocken fotograferade. Det är inga skönheter men det gör inget, de är mina och ska så förbli, om allt går som det ska kommer de att hänga på väggen i arbetsrummet. Det sägs ju att tyger isolerar så då får jag ha många lager när det är dags att kvilta. Denna lite sega och bistra vinter har gjort mitt arbetsrum aningens svalt. Många ljus och ett extraelement är igång varje gång jag jobbar.
Här är de:


Som synes är det lite designvarianter jag har gjort. Man kan ju undra om det finns en kropp mellan hatt och ben, men det finns det. Blir det fler vita fåglar får jag leta upp annat garn för ändamålet. Ögon har de inte heller fått men det kommer.

Mina ostrukturerade tankar ledde till att en packe med tyg ska bli min nya skärmatteväska, helt efter egen konstruktion även denna gång. Ett gäng Riley Blake-tyger är inköpta för ändamålet, några finns med här:

Med på bilden finns även några Spring fever-tyger som jag tror kommer att bli en ny väska, den jag har är attans så smutsig och på väg att gå i sönder. Sedan är resten bra att ha samt bårder till birdie, när nu denna kan tänkas bli klar, men jag längtar allt tills nästa block läggs ut på webben, det gick snabbt att falla in i ett nytt "missbruk".
Ha en bra kväll!
Carina i Furulund

3 kommentarer:

  1. Jag gillar ditt "missbruk"! Du har väl hört att själv är bäste dräng, det gäller också i detta missbruk. Sy som du vill det duger mer än gott!!!

    Kramar!
    Elisabeth

    SvaraRadera
  2. Vaddå inga skönheter!?!?!? Jag tycker dina block är jättefina. Det ska bli kul att se hur du sätter ihop tygerna till skärmatteväskan.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jättefina tyger!!! Och varför klaga över de broderierna? Nu slutar vi att be om ursäkt för dat vi gör!!! Huvudsaken är att vi har roligt!!!
    Kram Maja

    SvaraRadera

Bloggarkiv