fredag 14 januari 2011

Hade tänkt att skriva

snöröjning pågår, men det var imorse, nu töar det för fullt. Nu ska det dessutom töa rejält, upp till 6° i helgen. Snöfritt på måndag? Det hade varit en nåd att stilla bedja om.
I veckan har jag äntligen fått tummen loss och skickat brev, många sådana till lite olika adresser, så nu är säkert Postens vinst garanterad för januari månad, dessutom ska det komma ett brev från USA endera dagen.
Efter rätt mycket funderande så har jag bestämt för att göra den här BOM:en i år
 kanske kan den bli färdig tills jag går i pension alternativt aldrig.
Alltså behövde jag nya tyger, för inte hade jag tyger till något sådant, det har man ju aldrig. Men det är ju ett ringa problem när man har tygaffären en klick bort.
Nu ska jag bara ha tag i broderigarn, har inte riktigt fattat vilken sorts garn, så jag får väl ta med "utrustningslistan" till handarbetsaffären så kanske de kan klura ut vad jag behöver. Undrar om de har en kurs i hur man syr för hand också? Förresten så kanske fröken Ingrid kan vara behjälplig i den frågan.
Nu är det dags kvällsmat, så vi höras en annan dag.
Ha en bra helg!
Carina i Furulund

3 kommentarer:

  1. hihihi Jasså, du föll också för en BOM! Med hjälp av My så föll jag dit förra året, undras när jag ska bli klar med den. Räknar vi till pensionen så har du ju mycket längre tid än mig men jag ligger i alla fall nästan 2 block före dig. :)
    Är det DMC-garn du ska ha och du hamnar i Malmö någon dag så tror jag att de billigaste ställena att handla på är Ditt Broderi som är allra billigast och sedan kommer Panduro (vid Veronicas).
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jättesöt BOM du har hittat! VVi är många som har skaffat oxx långtidsprojekt, så välkommen i klubben. Tingeling.nu är billiga på DMC-garner. Kramar Ullis

    SvaraRadera
  3. Jättesöt fågel det där. Ska bli spännande att se dina alster.
    Jag "trillade dit på 9-patch. Ska bli så kul!
    TACK så hemskt mycket för det vadderade kuvertet med allt sitt innehåll!
    Kram Maja

    SvaraRadera

Bloggarkiv